Over de pas van de Aubrac - Reisverslag uit Saint-Chély-d'Aubrac, Frankrijk van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu Over de pas van de Aubrac - Reisverslag uit Saint-Chély-d'Aubrac, Frankrijk van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu

Over de pas van de Aubrac

Door: Cor en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Cor en Gerda

06 Juni 2012 | Frankrijk, Saint-Chély-d'Aubrac

De afgelopen paar dagen hebben we vooral over het plateau van de Aubrac gelopen. Was voor ons tot nu toe onbekend terrein, maar nu weten we hoe mooi het hier is. Unieke vergezichten, veel bloemen en prachtige koeien met kalfjes in de uitgestrekte weilanden.
Het weer zit nu ook mee, we worden al aardig bruin en zo willen we het nog wel een poosje houden.
Na de eerste dagen begint de rugzak nu ook te wennen, is niet lichter, maar hij hoort er gewoon bij.
Inmiddels hebben we ook al opgelopen met twee andere Nederlanders, is heel gezellig.
Vannacht hebben we in een zg. "Dortoir" (slaapzaal) geslapen, met z'n tweeen in een grote zaal, helemaal geweldig.
Vandaar via Aubrac gelopen en Peter, de vruchtenvlaai was heerlijk.
Vannacht hebben we een kamertje bij twee oude belgen.
Morgen gaan we weer vrolijk door naar Espalion.
Dank voor alle leuke reacties enne, foto's op deze site zetten wil nog niet erg lukken.

• 06 Juni 2012 - 13:20

Anita, Frans & Chris:

Heerlijk dat de zon nu mee werkt! WIj zitten hier met een dichte lucht, regen en kou.. brrrr muts en sjaal in juni - wat nou broeikaseffect ;-)

Fijn ook dat de rugzak aan het wennen is, zie je wel, jullie komen er wel. Wij hebben het volste vertrouwen!

Dikke knuffel van ons. XXX

• 06 Juni 2012 - 13:44

Gert En Marian:

Hoi Cor en Gerda

Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten,en een lekker kleurtje oplopen.
    Het is hier gewoon slecht weer ,dus hebben wij besloten om naar Frankrijk te gaan .
    Over 2 weekjes zijn we er weer,dan lees ik weer jullie reisverslag ,veel plezier en tot mails.

• 06 Juni 2012 - 17:28

Ria En John Geraeds:

Hallo luitjes. Wij vinden het erg knap van jullie om dit zo te lopen.Fijn te lezen dat jullie erg genieten.Gelukkig is het weer nu beter,hier erg koud voor de tijd van het jaar.
    Houden de reis regelmatig bij.
    geniet van de vrije natuur, voorzichtig en heel veel goeds.
    Ria en John.

• 06 Juni 2012 - 18:06

Jannie:

Mmmm... ja, die vlaai ziet er goed uit! Wij hebben ooit eens een fietsvakantie in die buurt gehouden en inderdaad het is er prachtig!
    Groetjes en veel plezier verder

• 06 Juni 2012 - 18:17

Marc Van Vliet:

Leuk verhaal een goede en mooie reis verder! Geniet ervan!!

• 06 Juni 2012 - 18:44

Jan En Corrie:

Leuk verslag en mooie foto's. Hopelijk hebben jullie niet al te veel last van de pseudo-pelgrims en kunnen jullie steeds in de gewenste herberg overnachten. Heel veel succes en we kijken weer uit naar jullie volgende bericht.

• 06 Juni 2012 - 19:43

Trees Corbey:

Hoy Gerda en Cor,
    Het is toch wel gelukt met de foto's want ze staan erop, en ze zijn schitterend. Het is leuk om jullie verhalen te lezen, dan heb ik toch een indruk wat je zoal tegen komt en ik geniet met jullie mee.
    Toy toy Trees

• 06 Juni 2012 - 20:58

Bonny En Annie:

Wat geweldig weer allemaal en voel het helemaal met jullie mee. Deze camino is wel weer heel speciaal, dat weer samen te mogen doen en genieten van de natuur de rust de mensen om je heen.
    Denk elke dag aan jullie dat het goed mag gaan.Lieve groet Anny
    Wij denken jullie in de omgeving van Cahor te gaan ontmoeten ,maar dat spreken we nog verder af
    Groetjes Bonny

• 07 Juni 2012 - 05:33

Cisca En Wiel:

Wat geweldig dat het met de foto's gelukt is.
    We hebben ook op google gekeken en kunnen zo de route nog beter volgen, hier zie je ook hoe de pelgrims lopen door de foto's wat daar op geplaatst zijn.
    Heerlijk voor jullie omdit samen te beleven.
    Dikke knuffel de Limburgers

• 07 Juni 2012 - 06:45

Marianne Van Loon:

Hallo Gerda en Cor,
    fijn te lezen dat jullie zo genieten. Ik geniet met jullie mee. Zeker met de foto's er bij.
    Jullie moeten heel wat hindernissen nemen.
    Op deze manier krijg ik echt wel een idee hoe jullie reis verloopt. Lijkt me geweldig.

Het ga jullie goed, en ik kijk weer uit naar jullie volgend berichtje.
    Lieve groet, Marianne

• 07 Juni 2012 - 12:27

Fien:

leuk dat wij mee mogen genieten het ziet er prachtig uit !
    veel plezier nog,

• 07 Juni 2012 - 19:59

Petra En Wim:

Dag Gerda en Cor,

Je verslagen hebben we gelezen en fijn te lezen dat het goed gaat.
    Jammer van die regendag maar als je in Nederland zit is het nog minder.
    Nat en nog eens nat. Enja die dronken lor.... hij neemt steeds de verkeerde kapelletjes!!!!!
    Of hij ooit zijn eindbestemming bereikt is nog de vraag.
    Maar jullie doen dat zeker! Geniet van al het moois om je heen, wij genieten van de verslagen
    en hopelijk als het straks lukt ook van de foto's.
    Ik mis je wel hoor Gerda op de sportschool.
    Groetjes en tot horens.
    Wim en Petra.

• 08 Juni 2012 - 08:20

Carla Sijlmans:

Hallo Cor en Gerda,

Zojuist het verslag gelezen en de foto's bekeken. Leuk om op deze manier jullie reis te volgen. Veel wandelplezier! Groetjes Carla

• 08 Juni 2012 - 11:41

Trudy En Harry:

Zo, en die open velden en vergezichten geeft je echt een gevoel van vrijheid.Geweldig toch.
    Ja ,jullie hebben de pas er goed in en heerlijk die zon er bij.
    Hier waait het hard, maar met Venus tussen de zon en de aarde gaat het in LIEFDE, er is weer een grote poort open gegaan en de energieën zijn heel groot
    Heerlijk dat je een eenheid maakt van de rugzak en jezelf,dan heb je een kosmisch geheel en voel je alles in harmonie, zonder trubbels

Wij maken het goed en genieten van iedere dag.net als jullie.De poort is symbolisch jullie nieuwe begin. Geweldig om dit allemaal mee te maken.
    Dag lieve mensen nog een fijne trip en lieve groeten van hier Harry en Trudy.

• 08 Juni 2012 - 15:40

Gina De Weert:

Ha die Gerda en Cor,
    Wat doen jullie het fantastisch! En wat is het weer leuk om jullie te volgen, mooie foto's ook.
    In ieder geval hebben jullie mooier weer dan wij hier. Een paar dagen geleden heb ik de verwarming aangedaan en m'n winterjas weer gepakt. Nog net de schaatsen niet uit het vet gehaald :-)
    Maandag vertrek ik naar Noorwegen, maar ik probeer om jullie van daar ook te volgen.
    Vanaf 10 juli ga ik naar de Drome, Sylviane vroeg of ik kwam (ja, ja). Ze zou de ouwe caravan schoonmaken en roze gordijntjes voor me maken. Toch lief he.
    Eigenljk overbodig om te zeggen, doe het toch effe: heel veel genieten, heel veel mooi weer, leuke ontmoetingen, veel plezier ook.
    Is er veel verschil met 2007?
    Voor jullie allebei liefs en een heel dikke kus,
    Gina

• 08 Juni 2012 - 20:38

Henk En Marry:

Hoi stoere pelgrims (kunnen pelgrims stoer zijn?)
    Leuk om jullie foto's te zien en verhalen weer te lezen. Uit de andere reacties hebben jullie al begrepen, dat hier de temperatuur gelijk was aan die van de Kerstdagen. Maar vandaag schijnt de zon en waait het hard. Wij hebben de caravan uit de stalling gehaald en vertrekken zondag richting de Oostzee.Dus zijn ook wij niet thuis als eindelijk die mooie prijs op ons staatslot valt.
    Traditie getrouw hier het nr. FE 073784, je weet nooit waar het goed voor is.
    Lieve mensen, veel succes op jullie mooi tocht.
    Groetjes van ons.

• 10 Juni 2012 - 16:40

Jan En Olga:

Hoi Cor en Gerda,
    Even een berichtje van ons. Wat leuk om jullie zo weer te kunnen volgen en fijn dat jullie weer genieten, houwen zo!!!
    De foto's zijn heel leuk, krijgen wij ook een indruk hoe het daar is.
    Gister hebben we Max zijn verjaardag gevierd, 2 jaar alweer. Vanmiddag een naar HHwaard gewest, gedag zeggen want a.s. zaterdag gaan we ook met vakantie. Heb ik echt zin in.
    Wel hoop ik dat het beter weer wordt.
    Veel genieten!! Op de foto's ziet het er goed uit.
    Groetjes Jan en Olga

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Chély-d'Aubrac

Langs de Via Podiensis naar Santiago de Compostela

Na deze prachtige tocht zijn er bij Gerda een aantal fysieke problemen opgetreden (meniscus, maculapucker (oog) en later maagkanker) waardoor de plannen tijdelijk de ijskast in moesten.
Alle problemen zijn nu overwonnen en sinds eind 2011 is het plan om nogmaals “de Camino“ te wandelen weer opgepakt en verder uitgewerkt.
En nu is het dan zover.
Vanaf 1 juni vertrekken we uit Le Puy en Velay en volgen in Frankrijk de beroemde Via Podiensis, de pelgrims route vanuit oost-Europa naar Santiago de C.
Deze route volgen we ongeveer 800 km om vervolgens via de Pas de Somport de Pyreneeën over te steken naar Spanje. In Spanje sluiten we weer aan op de bekende Camino Frances en lopen we weer ca 900 km naar Santiago de Compostela. Afsluitend willen we de laatste 100 km naar Kaap Finisterre ook nog wandelen maar daar gaan we niet het aloude pelgrimsgebruik (om al je kleren te verbranden) volgen.
vanuit Finsterre gaan we weer terug naar huis, hoe weten we nog niet precies.
Net als de vorige keer willen we proberen om jullie regelmatig op de hoogte te houden van onze vorderingen / belevenissen en ontmoetingen en dat gaan we weer doen via de website
www.corgerda.waarbenjij.nu Eind mei wordt deze site actief en kunnen we zo contact houden.
Tot zover deze eerste informatie, we houden contact en eindigen met de echte pelgrimsgroet:
Ultreia!

Een week voor "Take off"

30 November -0001

...
Cor en Gerda

"Wij" zijn Gerda(66) en Cor(68). In 2007 zijn we vanuit Nederland via België en Frankrijk naar Santiago de Compostella gewandeld. Van die wandeling hebben we tijdens onze reis een zg “blog” bij gehouden en afsluitend hebben we toen geschreven: “Plannen voor een volgende tocht zijn nog niet concreet, alhoewel, een deel van de Camino door Frankrijk (vanaf Le Puy en Velay) begint al weer vastere vormen aan te nemen” en iets verderop “we zouden het morgen zo weer doen.” Na deze prachtige tocht zijn er bij Gerda een aantal fysieke problemen opgetreden waardoor de plannen tijdelijk de ijskast in moesten. In 2012 hebben we een nieuwe tocht gepland en hebben we een deel van de Via Podiensis gelopen. Gestart in Le Puy en Velay en gelopen tot net voorbij Conques. Daar zijn we gestopt door een voetblessure. Voor 2013 hebben we besloten de Via de La Plata te lopen. Een oude pelgrimsroute van ca 1000 km. En nu is het dan bijna zover. Vanaf 23 april vertrekken we uit Sevilla en volgen in Spanje de beroemde Via de la Plata, de pelgrims route vanuit zuid-Spanje (Sevilla) via Salamanca naar Santiago de Compostela. Afsluitend willen we de laatste 100 km naar Kaap Finisterre ook nog wandelen maar daar gaan we niet het aloude pelgrimsgebruik (om al je kleren te verbranden) volgen. Vanuit Finsterre gaan we weer terug naar huis, hoe weten we nog niet precies.