Een week voor "Take off" - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu Een week voor "Take off" - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu

Een week voor "Take off"

Door: Cor en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Cor en Gerda

23 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Nog een week te gaan en volop bezig met de laatste voorbereidingen.
Rugzak opnieuw optimaal ingepakt. Gerda 10 kg en Cor 12 kg (zonder water en voedsel) Pelgrimspaspoorten opgehaald. Treinreis tot Le Puy en Velay geregeld (vertrek 08.30 aankomst 19.00 hr). Vrienden passen op het huis. Fototoestel paraat. Beetje contant geld en 3 routeboekjes in de rugzak.
De reis uitgestippeld op twee kaarten die als foto bij dit verslag staan. Eén in Frankrijk en één in Spanje.
voor ons gevoel: We zijn er klaar voor!

• 24 Mei 2012 - 06:07

Cisca En Wiel:

Hallo Gerda en Cor wij zien dat de voorbereidingen goed verlopen en verheugen ons op de verslagen en foto's die jullie gaan plaatsen.
    Wat geweldig dat jullie dit weer samen kunnen doen.
    Dikke knuffel

• 24 Mei 2012 - 15:59

Ferrie En Bernadette:

Wij hebben grote bewondering voor het feit dat jullie, vooral na de gebeurtenissen van de afgelopen twee jaar, wéér aan zo'n lange tocht beginnen. Als we nog eens een lastig probleem hebben zullen we aan jullie denken. Knap om nu weer zo lang te gaan lopen. Veel succes op jullie tocht en moge Sint Jacobus met julie zijn.

• 25 Mei 2012 - 15:50

Carole:

THat's just to say I'llbe thinking of you both... Thanks you so much for your prayers on the Camino

• 28 Mei 2012 - 19:39

Jan En Corrie :

Cor en Gerda,
    Heel veel succes, knap van jullie om weer de camino te lopen. We zullen jullie verslagen zeker volgen en in gedachten lopen we stukken met jullie mee.
    Wij genieten nog steeds van onze tocht naar Santiago

Bon Camino.
    Jan en Corrie Pijnenburg

• 29 Mei 2012 - 05:18

Marjolijn Ooms:

Ik ga jullie volgen
    Heel veel succes

• 29 Mei 2012 - 17:25

Peter En Myriam:

Hopelijk vinden jullie onderweg vaak een computer om ons verslag te doen van die geweldige tocht, de VIA PODIENSIS. In gedachte lopen we elke stap met jullie mee. Leuke foto's van herkenbare plekjes, daar verheug ik mij op. Vergeet de heerlijke bessentaart in Aubrac niet.
    We wensen jullie heel veel fantastische en spirituele momenten toe. Een beetje goed weer zou ook niet gek zijn en liefst niet te heet.
    BUON CAMINO
    Peter en Myriam

• 29 Mei 2012 - 17:53

Monique En Gino:

Hallo overbuurtjes heel veel succes met jullie Pelgrim tocht. Wij vinden het geweldig dat jullie deze reis weer samen kunnen gaan maken. Geniet van de ontzettend mooie momenten samen en vergeet vooral geen foto's te maken want wij zijn heel benieuwd. Hele dikke kusss en knuffel van ons voor jullie XXXX

• 01 Juni 2012 - 04:47

Trees Corbey:

Hoy Gerda en Cor,
    Een hele goeie wandelreis zonder trubbels en met veel fijne nieuwe, mooie indrukken.
    Liefs Trees

• 01 Juni 2012 - 08:03

José:

Bonjour Cor en Gerda!

Vandaag wandelen jullie de eerste etappe van de lange reis. Hopelijk valt het weer een beetje mee en is het beter dan voorspeld. Heel veel plezier en goede reis.

XXX José, Martin, Lennard, Owen

• 02 Juni 2012 - 06:41

Cisca En Wiel:

De eerste dag van de grote tocht zit erop,
    wij hopen dat het meeviel en dat het weer jullie ook goed gezind is.
    Dikke knuffel.

• 03 Juni 2012 - 09:34

Mieke Rijnen:

Ik mis Gerda nu al op de sportschool!!
    Maak het goed!!! Leef en geniet!!!
    Groetjes,
    Mieke

• 03 Juni 2012 - 09:43

Wim En Petra:

Dag Gerda en Cor,

Wij zijn pas thuis van ons ''uitje" en hebben aan jullie gedacht.
    Wij nemen aan dat de treinreis goed verlopen is en jullie er nu de pas erin hebben.
    Het weer is bij jullie goed maar hier vandaag regen voor de afwisseling....
    Sukses met de tocht en we blijven jullie volgen.
    Groetjes uit een kil en nat Brabant.

Wim en Petra.

• 03 Juni 2012 - 19:15

Cisca En Jan:

Ben vergeten te bellen! Vandaar nu mijn bericht. Al een wandeltocht erop zitten? Hopelijk is het bij jullie beter weer dan hier, het is de koudste dag sinds......weet ik niet meer, in ieder geval sinds lange tijd dat het zo koud was in juni! Die lopen jullie toch maar mooi mis. Geniet ervan en ik lees het verder wel weer!

xx

• 04 Juni 2012 - 15:34

Marianne Van Loon:

Hallo Gerda en Cor, wat leuk om jullie zo te volgen.
    Zo te lezen hebben jullie het gezellig en maken jullie van alles mee.
    Dat echte pelgrim-gevoel lijkt me fantastisch.
    Ik denk regelmatig aan jullie. Geniet van de mooie natuur!
    groetjes uit het koude Berkel-Enschot

• 06 Juni 2012 - 10:37

Antoinette Lombarts:

De start is gemaakt. Cor , ik had op de sportschool geen kans meer gehad jullie een hele goede tocht te wensen. Bij deze dus: Heel veel succes, plezier samen en met alle anderen die onderweg zijn.

• 12 Juni 2012 - 08:14

Dimfne Boon:

Zo, jullie zijn al aardig op weg. Leuk dat we jullie kunnen volgen en met de foto's en het verhaal ontstaat een goed beeld van jullie reis. Af en toe afzien en dan weer genieten (die taart zag er wel heel lekker uit). Wij fietsen gewoon elke dinsdag en vrijdag, maar komen helaas komen wij geen meter verder.
    veel plezier en goede reis. groetjes, Dimfne

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Langs de Via Podiensis naar Santiago de Compostela

Na deze prachtige tocht zijn er bij Gerda een aantal fysieke problemen opgetreden (meniscus, maculapucker (oog) en later maagkanker) waardoor de plannen tijdelijk de ijskast in moesten.
Alle problemen zijn nu overwonnen en sinds eind 2011 is het plan om nogmaals “de Camino“ te wandelen weer opgepakt en verder uitgewerkt.
En nu is het dan zover.
Vanaf 1 juni vertrekken we uit Le Puy en Velay en volgen in Frankrijk de beroemde Via Podiensis, de pelgrims route vanuit oost-Europa naar Santiago de C.
Deze route volgen we ongeveer 800 km om vervolgens via de Pas de Somport de Pyreneeën over te steken naar Spanje. In Spanje sluiten we weer aan op de bekende Camino Frances en lopen we weer ca 900 km naar Santiago de Compostela. Afsluitend willen we de laatste 100 km naar Kaap Finisterre ook nog wandelen maar daar gaan we niet het aloude pelgrimsgebruik (om al je kleren te verbranden) volgen.
vanuit Finsterre gaan we weer terug naar huis, hoe weten we nog niet precies.
Net als de vorige keer willen we proberen om jullie regelmatig op de hoogte te houden van onze vorderingen / belevenissen en ontmoetingen en dat gaan we weer doen via de website
www.corgerda.waarbenjij.nu Eind mei wordt deze site actief en kunnen we zo contact houden.
Tot zover deze eerste informatie, we houden contact en eindigen met de echte pelgrimsgroet:
Ultreia!
Gerda en Cor

12 Juni 2012

Via Conques naar het ziekenhuis in Decazeville

06 Juni 2012

Over de pas van de Aubrac

04 Juni 2012

Van Le Puy en Velay naar Aumont-Aubrac

23 Mei 2012

Een week voor "Take off"

30 November -0001

...
Cor en Gerda

"Wij" zijn Gerda(66) en Cor(68). In 2007 zijn we vanuit Nederland via België en Frankrijk naar Santiago de Compostella gewandeld. Van die wandeling hebben we tijdens onze reis een zg “blog” bij gehouden en afsluitend hebben we toen geschreven: “Plannen voor een volgende tocht zijn nog niet concreet, alhoewel, een deel van de Camino door Frankrijk (vanaf Le Puy en Velay) begint al weer vastere vormen aan te nemen” en iets verderop “we zouden het morgen zo weer doen.” Na deze prachtige tocht zijn er bij Gerda een aantal fysieke problemen opgetreden waardoor de plannen tijdelijk de ijskast in moesten. In 2012 hebben we een nieuwe tocht gepland en hebben we een deel van de Via Podiensis gelopen. Gestart in Le Puy en Velay en gelopen tot net voorbij Conques. Daar zijn we gestopt door een voetblessure. Voor 2013 hebben we besloten de Via de La Plata te lopen. Een oude pelgrimsroute van ca 1000 km. En nu is het dan bijna zover. Vanaf 23 april vertrekken we uit Sevilla en volgen in Spanje de beroemde Via de la Plata, de pelgrims route vanuit zuid-Spanje (Sevilla) via Salamanca naar Santiago de Compostela. Afsluitend willen we de laatste 100 km naar Kaap Finisterre ook nog wandelen maar daar gaan we niet het aloude pelgrimsgebruik (om al je kleren te verbranden) volgen. Vanuit Finsterre gaan we weer terug naar huis, hoe weten we nog niet precies.