27 mei; Requejo - Reisverslag uit Requejo, Spanje van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu 27 mei; Requejo - Reisverslag uit Requejo, Spanje van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu

27 mei; Requejo

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor en Gerda

27 Mei 2013 | Spanje, Requejo

We zijn vandaag in een prive herberg in Requejo aangekomen en zowaar daar is een computer dus ik kan weer een verslagje maken.
Het laatste verslag kwam uit de herberg Casa Anita, een pareltje, geleid door mensen die alles voor de pelgrims willen doen, heerlijk verwennen!
Zoals ik al verteld heb, zijn de herbergen altijd weer een verassing. Gisteren zijn we in een plaatsje gekomen (Asturianos) met maar 6 bedden bij de sporthal. Wij kregen de laatste twee bedden en toen was het vol dachten wij. Maar nee hoor, alle pelgrims die nog na ons kwamen kregen een matras uit de sporthal en werden in de gang op de grond gestald. Niemand werd weggestuurd, dat is ook het pelgrims gevoel. De dag daarvoor kwam de mevrouw die het geld voor de slaapplaats kwam ophalen gewoon naar de bar waar we zaten te eten en rekende daar af, alles kan.
Het landschap is nu snel aan het veranderen, de vlaktes zijn verdwenen, het landschap wordt wat ruwer, heuvelachtiger en we naderen de eerste uitlopers van de Sierra Cabrera waar we morgen mee te maken krijgen. Dan wordt het klimmen naar 1350 mtr hoogte en met de lage temperaturen die er nu zijn wordt het beslist geem warme dag. Maar zolang het droog blijft hoor je ons niet mopperen.
Over de huizen hier blijf je je ook verbazen, ooit mooie grote huizen raken zomaar leeg en in verval, kleine stenen hutjes zijn al leeg, vervallen en bijna weg, eñ opeens duiken ook de met vooral leem gebouwde huizen op, ook die hebben het zwaar.
Over het weer kunnen we kort zijn, droog en koud, uit de wind en in de zon is het lekker maar het waait stevig en de temperatuur is ´s morgens net boven het vriespunt en ´s middags rond de 15 graden, onspaans in onze beleving. Gerda loopt dagen lang ´s morgens met met handschoenen aan
Qua conditie gaat het meer dan goed, we lopen nu heel gemakkelijk 25 km en kunnen wel meer aan maar dat willen we niet. Na een dag wandelen zijn we natuurlijk wel een beetje moe (geitenpaadjes en met een rugzak op loopt toch anders dan in Nederland) maar zeker niet "stuk", en gaan we blij een biertje drinken (vocht aanvullen).
O ja, als je op het locatiekaartje klikt, kan je precies zien waar we zitten en van waar we allemaal geschreven hebben, ook Santiago staat erop zodat je kunt zien hoe ver we nog te lopen hebben.
Bedankt voor alle leuke reacties en als er weer een computer opduikt, melden we ons weer.

• 27 Mei 2013 - 19:24

Carlo/clazien:

Hela Gerda en Cor
    Wat snel weer een verslag van jullie en wat super dat het zo goed gaat.
    Leuke foto's en wat zien jullie er goed uit, lekker bruin .
    Nu gaan jullie de bergen in en dat gaat zwaarder worden, maar uit onze ervaring is dat een geweldige belevenis.
    En we hopen dan ook dat het weer dan ook mee zal zitten want dat is prachtig .
    Je kunt het bijna niet geloven maar het is hier heel lekker weer en morgen is het nog beter,
    We moeten er dan ook wel erg veel van genieten want dan is het al weer over en is er weer
    Regen op komst.
    We wensen jullie een hele mooie klimpartij met prachtige uitzichten , lekker weer en geniet van alles wat je tegenkomt en zeker van elkaar.
    Dikke knuffel van Carlo/Clazien

• 27 Mei 2013 - 19:57

William:

Hi Cor and Gerda, I've got some photos of you, Gerry and Biene to send. Can you let me have an e-mail address, and I'll send them. Missing the Via de la Plata now, as is Una from Dublin, who got as far as Casar de Caceres, and then went backto Madrid with Torril. I hope you get to Santiago safely.

All the best,
    William

• 27 Mei 2013 - 20:33

Henny:

Super. Wat gaat het snel naar onze beleving. Maar als je onderweg bent ervaar je een andere tijdsbeleving. Goed te horen dat het jullie goed af gaat. Ben benieuwd of dit een heel andere ervaring isals de camino. Die is inmiddels zo druk, maar wel prachtig en gezellig.. Verwarrend dus. Voor het weer hoef je in ieder geval niet naar huis te gaan. Zwaar knudde....Bon courage, voor de rest van de tocht!

• 27 Mei 2013 - 21:03

Ferrie Moubis:

Fantastisch om te zien dat jullie het zo goed vol houden. Troost je; of je naar het noorden of naar het zuiden gaat het weer is overal knudde. 20 graden hier in Cordoba met een ijzige wind is ook niet wat wij verwacht hadden. En wat voor jullie geldt geldt ook voor ons: als het maar droog blijft. Nog een goede reis en hasta la vista.

• 28 Mei 2013 - 00:23

Gina:

Alweer zo'n ontzettend leuk verslag. Het is of je zelf een beetje meeloopt. Die sfeer eromheen lijkt me uniek. En volgens mij hebben jullie ook heel veel geluk en goodwill op je pad. Jullie doen het super!
    Als je nou in SdeC bent, ga daarna dan langzaamaan naar het noordoosten en dan ben je zo tegen 8 juli, net als ik, precies in Mirabel et Blacons, lekker met de blote pootjes in de Drome :-)
    Grapje. 't Weer wordt vast beter, zelfs hier was het vandaag 19 graden!! Ongekend.
    Ik vind jullie geweldig!
    Dikke kus,
    Gina

• 28 Mei 2013 - 09:26

Marjolijn:

Jullie gaan echt snel. Sta er elke keer versteld van . Fijn dat alles zo goed gaat en ook met de gezondheid.
    Voorspoedige reis verderen groetjes van je sportmaatjes in Berkel Enschot

• 28 Mei 2013 - 10:09

Trees Corbey:

Hoy Cor en Gerda,
    Leuk zo snel alweer een verslagje, misschien is het niet zo erg dat het niet zo warm is, lijkt mij dat het lekkerder loopt als zo heel warm maarja ik ben geen ervaren loper dus ik weet het ook niet. Mooie foto's weer, jullie zien er echt heel relex en goed uit, dat was een hele goeie actie dat jullie doorgezet hebben om toch te gaan. Het is gemakkelijker om alles aan te grijpen om het uit te stellen dan om je eigen bij elkaar te pakken en te zeggen we doen het gewoon. Maarja Gerda kennende staat nee en kan niet niet in haar DvD.
    Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Lieve groetjes Trees

• 28 Mei 2013 - 11:52

Andre En Ginie:

Zo, dat gaat goed. Jullie zien er goed uit.
    Geniet er van.Bon Camino.
    Groetjes van de andere pelgrims

• 28 Mei 2013 - 16:16

Mieke Rijnen:

Hallo Cor en Gerda,
    Het begint al op te schieten voor jullie. Op het kaartje lijkt het alsof jullie er bijna zijn. Maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn. Maar heerlijk dat het zo goed gaat!!
    Het weer is hier nu ook beter, maar tot voor twee dagen hebben we echt herfst gehad.
    Eergisteren was er een TV programma over de Camino. Erg leuk. Ik heb me suf gezocht, maar jullie helaas niet gezien :-)
    Jongens, maak het goed, sterkte in de bergen!!!
    Lieve groetjes,
    Mieke

• 28 Mei 2013 - 20:48

Anita:

Goed bezig papa en mama!!!!

Nog een stukje te gaan... flink door lopen dan zijn jullie snel weer thuis, mis jullie!!! Oke, dat is wel waar maar toch, geniet er maar van, rustig aan en laat de mensen, de omgeving en de camino in het algemeen zijn "werk" doen, want het is straks achteraf waarschijnlijk toch weer veel te snel voorbij gegaan (voor jullie dan). Thuis gaat alles prima :-)

Dikke kus en tot snel!!!

• 28 Mei 2013 - 21:57

Nel Starreveld:

Hallo Gerda en Cor,

Weer genoten van jullie verslag en wat een mooie foto's!
    Heel leuk om jullie zo te volgen.
    Ik heb de route opgezocht in de atlas, dan besef je pas echt goed waar jullie
    mee bezig zijn.
    Nog heel veel wandelplezier en succes in de bergen!

Groetjes en een dikke xxx van ons

• 29 Mei 2013 - 11:08

Anny Strik:

Hoy Cor en Gerda,
    Wat geweldig allemaal dat het zo goed gaat, moest nu ook wel je weet wel waarom. We blijven aan jullie denken en voelen met jullie de camino mee. Weer prachtige foto's en jullie zien er goed uit.
    Genieten van de natuur en de mede pelgrims, het is en blijft iets bijzonders.

BON CAMINO Bonny en Anny

• 30 Mei 2013 - 22:00

Gre Starreveld Zaandam:

Hallo Gerda en Cor,
    Ik heb eindelijk weer eens de tijd genomen om jullie verslag te lezen.
    Fantastisch en dst alles zo goed gaat. Wat beleven jullie veel.
    Het weer heeft jullie een beetje in de steek gelaten lees ik, nou hier is het ook niet zo best.
    Dan een paar dagen mooi en dan weer regen.
    Wij zijn nu spoedig van plan om naar Clazien en Giancarlo te gaan.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Prettige wandeldagen en kijk goed uit.
    Liefs Gre en groetjes van Jaap.

• 03 Juni 2013 - 12:42

Trudy En Harry :

Zo eindelijk heb ik jullie te pakken.Zo'n geweldig bos bloemen , helemaal het zonnetje kwam bij ons binnen.We hebben er echt van genoten zo mooi.Hartelijk dank dikke knuffel van ons beiden.
    De gedachten er aan maakt ons weer gelukkig.
    We hopen dat jullie ook met een mooi stuk van de tocht bezig zijn. Heerlijk toch,Jouw kerstroos staat hier nog te stralen en hier zie ik hoe het met jullie gaat.
    Nog een paar fijne weken en dan kunnen we jullie weer stralend in ons midden hebben
    Liefs ook van Harry en nog lekker genieten Trudy.

Cor en Gerda

"Wij" zijn Gerda(66) en Cor(68). In 2007 zijn we vanuit Nederland via België en Frankrijk naar Santiago de Compostella gewandeld. Van die wandeling hebben we tijdens onze reis een zg “blog” bij gehouden en afsluitend hebben we toen geschreven: “Plannen voor een volgende tocht zijn nog niet concreet, alhoewel, een deel van de Camino door Frankrijk (vanaf Le Puy en Velay) begint al weer vastere vormen aan te nemen” en iets verderop “we zouden het morgen zo weer doen.” Na deze prachtige tocht zijn er bij Gerda een aantal fysieke problemen opgetreden waardoor de plannen tijdelijk de ijskast in moesten. In 2012 hebben we een nieuwe tocht gepland en hebben we een deel van de Via Podiensis gelopen. Gestart in Le Puy en Velay en gelopen tot net voorbij Conques. Daar zijn we gestopt door een voetblessure. Voor 2013 hebben we besloten de Via de La Plata te lopen. Een oude pelgrimsroute van ca 1000 km. En nu is het dan bijna zover. Vanaf 23 april vertrekken we uit Sevilla en volgen in Spanje de beroemde Via de la Plata, de pelgrims route vanuit zuid-Spanje (Sevilla) via Salamanca naar Santiago de Compostela. Afsluitend willen we de laatste 100 km naar Kaap Finisterre ook nog wandelen maar daar gaan we niet het aloude pelgrimsgebruik (om al je kleren te verbranden) volgen. Vanuit Finsterre gaan we weer terug naar huis, hoe weten we nog niet precies.