8 mei Bij het stuwmeer Embalse de Alcantara - Reisverslag uit Cañaveral, Spanje van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu 8 mei Bij het stuwmeer Embalse de Alcantara - Reisverslag uit Cañaveral, Spanje van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu

8 mei Bij het stuwmeer Embalse de Alcantara

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor en Gerda

08 Mei 2013 | Spanje, Cañaveral

Net aangekomen bij de Albergue naar een `tippel' van ruim 10 uur en dus ong. 40 km. Eigenlijk te veel, want we lopen met bepakking en over de pelgrimswegen, dus nu even doodop. Maar het betekent dus ook dat Gerda het geweldig doet, voet geen probleem en dus happy.
Inmiddels al weer prachtige natuur gezien in de Extremadua, wat een bloemenpracht. Jammer dat we nog niet in staat zijn om foto's te plaatsen, maar dat komt nog wel. We hebben nu een paar dagen achter elkaar afscheid genomen van pelgrims die stoppen, de Schot Gerrry is terug om te werken, de Engelsman William is ook weer teruggegaan, de Fransen zijn terug gegaan omdat de kat alleen is en dus gaan we verder met onze duitse vriendin Bien en die gaat straks de Picos in om te klimmen.
Gisteren hebben we in Caceres geslapen in een prive hostel, een kamer met douche voor ons alleen, wat een weelde. De stad Caceres is een prachtige oude stad, helemaal intact, net of je in de romeinse tijd loopt.
De dag ervoor hadden we opeens een groep demonstranten in de Albergue, waren onderweg naar Merida om te protesteren tegen de sluiting van hun fabriek en deze mensen mochten allemaal in de Albergue douchen (en toilet gebruiken).
Gisteren ook nog een prachtige ' stampede' van een hele kudde koeien gezien, die gingen van het ene deel land over naar een ander deel waar het gras natuurlijk veel lekkerder is, grote stofwolken en alles heel hard rennen, jong en oud, alles door elkaar, we hebben staan te genieten.
Tot zover de Extremadura, we wandelen rustig door en als het weer zo blijft als het nu is gaat het fantastisch!
Nu eerst een koud drankje, tot de volgende keer.

• 08 Mei 2013 - 18:06

Trees Corbey:

Hoy Cor en Gerda,
    Dat zijn de mooie verhalen, helemaal super ik zie het zo voor me die rennende koeien helemaal blij en wat de foto's betreft die zien ik wel als jullie weer thuis zijn.
    Het is ook nog leuk dat jullie weg zijg zijn want nu mag ik invaloma zijn voor Chris hartstikke leuk hoor. Heel veel mooi weer en een goede voortzetting van jullie tocht
    Groetekes Trees

• 08 Mei 2013 - 18:31

Mieke Rijnen:

Hoi Cor en Gerda,
    WAt een enrhousiaste verhalen!, Mooi!! Wat heerlijk dat de voet van Gerda zich goed houdt. Maar pas een beetje op: 40 km is wel een beetje (te) veel!! Dat voetje moet nog langer mee!!
    Ik ben nu al benieuwd naar foto's.
    Jongens, geniet en doe niet te veel!!
    Liefs,
    mieke

• 08 Mei 2013 - 18:56

Chris, Frans En Anita:

Lieve papa en mama / opa en oma,

Heerlijk dat het zo goed gaat. Maar deze grappen (afstanden) niet te veel gaan uithalen door, don't push it! We zijn heel blij dat jullie fit en vrolijk zijn en dat het weer lekker mee zit (eindelijk!!).

Jammer om afscheid te nemen van mensen, maar jullie gaan vast weer hele leuke, bijzondere en marcante andere mensen ontmoeten; net zoals de voorgaande jaren. Wij zijn benieuwd naar jullie volgende verhalen en belevenissen.

Liefs van ons xxx

• 08 Mei 2013 - 19:01

Carlo/clazien:

Hela Cor en Gerda
    Wat fijn dat alles zo goed gaat, nou 40 km is wel veel hoor doe het maar een beetje rustig aan.
    En wat lekker dat die voet van Gerda het goed blijft volhouden.
    Voor de aankomende dagen heel veel wandelplezier en we zien al weer uit naar jullie volgende berichtje.
    Liefs van ons

• 08 Mei 2013 - 19:19

Cisca En Wiel Wings:

Hallo Cor en Gerda,

Zo te zien gaat het jullie goed, blijf genieten van al dat mooie wat op jullie wandelpad komt.

Dikke knuffel de Limburgers

• 08 Mei 2013 - 22:45

Bonny En Anny :

Hallo Cor en Gerda,
    Heerlijk dat alles zo goed gaat, de sfeer voel ik helemaal met jullie mee. Wij genieten daar ook van, Pelgrimeren is ook iets bijzonders omdat te mogen en kunnen doen.
    De foto's zijn geweldig zo gaat dat allemaal onderweg, elke dag een bijzondere dag met een nieuw verhaal.
    Lieve groetjes Bonny en Anny

• 09 Mei 2013 - 09:03

Gre Starreveld:

Voor het eerst jullie verslag gelezen. Wat fantastisch.
    Ik bewonder jullie. 10 uur wandelen is niet niks, maar dat vonden jullie ook te veel.Ik kan nog geen
    100 meter lopen, dan krijg ik tekort lucht. Maar ik heb nu een inhaler dus hoop ik dat het beter wordt.
    Prettige Hemelvaart en mooie pinksterwandeldagen.
    Liefs Gre.

• 09 Mei 2013 - 14:04

Nel Starreveld:

Hallo Gerda en Cor,
    Wat geweldig fijn dat alles zo goed met jullie gaat. Vanaf nu ga ik jullie vol verwachting volgen en kijk uit naar jullie volgende verslag.
    "Wandel maar lekker" en geniet van alles wat erop jullie pad komt.
    Groetjes en een dikke xxx van Jan en Nel

• 10 Mei 2013 - 20:27

Thijs:

Hallo Cor en Gerda,

Geweldig om te vernemen hoe jullie genieten. Tof dat het pootje van Gerda dit genieten ook werkelijk mogelijk maakt. Ik gun jullie het plezier, want jullie hebben er letterlijk samen naar uitgekeken. Op de sportschool is het eventjes (te) rustig. Alles is letterlijk onderweg. Cor en Gerda, ga zo voort.
    Grada en ik volgen jullie op jullie tocht.
    Hartelijke groet,
    Thijs.
    Ps. Blijkbaar zijn jullie nog geen standvastig zomerweer tegengekomen, er is tenminste niets, dat daar op lijkt, deze richting uitgeblazen. Blijft hier redelijk knudde.

• 10 Mei 2013 - 21:59

Herman Janssen:

Heel mooie foto's en leuk verslag. Ik heb ook een beetje heimwee naar Cáceres en Merida. Hebben jullie dat ook naar Berkel-Enschot? of naar de Beukendreef of naar Job?

Gelukkig gaat het goed met het voetenwerk. Al een paar eenzame vermoeide fietsers ontmoet?

Anja en Herman wensen jullie het allerbeste op de Ruta de la Plata.

Groeten Herman.

• 14 Mei 2013 - 09:12

Marjolijn:

Leuk de foto's erbij. Tof dat het goed gaat. Vandaag zien we eindelijk na de meivakantie weer mensen terug komen. Houden jullie vorderingen bij

Groetjes van de sportschool

Job en Marjolijn en al je spinmaatjes

• 17 Mei 2013 - 09:36

Jan Westerveld:

Zo, nu zal ik eerst even een berichtje aan jullie sturen. Ik hoef niet te vragen hoe het gaat want dat gaat heel goed. Gelukkig. Ik ben heel blij voor jullie en ga rustig aan zo door.
    Hier gaat het gewoon z'n gangetje. De tuin hoeven we niet te sproeien dat doet de natuur zelf!!! Tjonge wat is het hier koud en nat. Regelmatig brandt de kachel weer. Maar geen gemopper eens komt er mooi weer.
    De camping heb ik al gereserveerd, was geen probleem. Alleen wist ik jullie nummer niet meer, maar dat gaf geen moeilijkheden.
    Tweede pinksterdag is er fietstocht georganiseerd voor het goede doel. Jan moet stempelen bij een controlepost. Ik hoop dat het droog is dan, want anders zie ik dat er niet veel mensen gaan fietsen.
    Lopen jullie lekker verder, veel plezier en tot het volgende berichtje.
    Groetjes Jan en Olga

Cor en Gerda

"Wij" zijn Gerda(66) en Cor(68). In 2007 zijn we vanuit Nederland via België en Frankrijk naar Santiago de Compostella gewandeld. Van die wandeling hebben we tijdens onze reis een zg “blog” bij gehouden en afsluitend hebben we toen geschreven: “Plannen voor een volgende tocht zijn nog niet concreet, alhoewel, een deel van de Camino door Frankrijk (vanaf Le Puy en Velay) begint al weer vastere vormen aan te nemen” en iets verderop “we zouden het morgen zo weer doen.” Na deze prachtige tocht zijn er bij Gerda een aantal fysieke problemen opgetreden waardoor de plannen tijdelijk de ijskast in moesten. In 2012 hebben we een nieuwe tocht gepland en hebben we een deel van de Via Podiensis gelopen. Gestart in Le Puy en Velay en gelopen tot net voorbij Conques. Daar zijn we gestopt door een voetblessure. Voor 2013 hebben we besloten de Via de La Plata te lopen. Een oude pelgrimsroute van ca 1000 km. En nu is het dan bijna zover. Vanaf 23 april vertrekken we uit Sevilla en volgen in Spanje de beroemde Via de la Plata, de pelgrims route vanuit zuid-Spanje (Sevilla) via Salamanca naar Santiago de Compostela. Afsluitend willen we de laatste 100 km naar Kaap Finisterre ook nog wandelen maar daar gaan we niet het aloude pelgrimsgebruik (om al je kleren te verbranden) volgen. Vanuit Finsterre gaan we weer terug naar huis, hoe weten we nog niet precies.