3 mei in Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu 3 mei in Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu

3 mei in Merida

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor en Gerda

03 Mei 2013 | Spanje, Mérida

Wij zijn nu 6 dagen onderweg in de Extremadura en we zijn al in Merida, de hoofdstad van de Extremadura. We hebben heel veel over de Calzada Romana gelopen, de oorspronkelijk door de Romeinen aangelegde weg; loodrecht en eindeloos. Op de Extremadura is goed te zien dat er een agrarische omslag plaats vindt, van varkensfokkerijen naar olijfboomgaarden en wijngaarden, er wordt heel veel nieuw aangeplant. Het weer is inmiddels verbeterd, mooi zonnig en nog niet te warm. Een paar dagen terug hebben we veel plezier gehad bij het doorwaden van een snelstromende bruine beek. Stel je voor: glibberige klei wallekant en bruin water waarvan je niet weet hoe diep. Schoenen uit, broekspijpen af en heel voorzichtg van de wal in de sloot zonder dat je rugzak, schoenen of fototoestel nat wordt. Dan prikken met je stok, -hoe diep en waar liggen de stenen - naar de overkant en daar weer omhoog zien te komen. Alle pelgrims helpen elkaar en iedereen is uiteindelijk veilig over.
In de herbergen is het weer heel gezellig, veel lachen, samen eten en veel praten.
Met ons gaat het heel goed, we lopen nu gemakkelijk 20 km en soms ook 30, geen blaren en we rusten genoeg, als de tocht zo blijft hebben we niets te mopperen.
We gaan nu Merida verkennen, als toeristen, eerst koffie gedronken en nu even in de bibliotheek ons blog bijwerken.
Bedankt voor de leuke reacties en als we weer een computer tegen komen horen jullie weer meer.

• 03 Mei 2013 - 13:13

Martin, José En De Jongens:

Ha die pa en ma,

Goed om te lezen dat jullie al zes dagen onderweg zijn in de Extemadura. Wel een kort berichtje? Veel plezier de komende dagen en hopelijk heel erg mooi weer!

• 03 Mei 2013 - 13:16

Trees Corbey:

Hoy Cor en Gerda,
    Dat was een hééééél kort berichtje hihi gaat het wel goed?
    Hier in het brabantse is het lekker weer, ik heb vanmorgen lekker buiten gezeten zonnetje schijnt geen wind, wat wil een mens nog meer. Vanmorgen was ik toevallig bij de Hasseltse kapel en daar heb ik voor jullie een kaarsje aangestoken, dat jullie pelgrimstocht voorspoedig mag verlopen.
    Lieve groetjes Trees

• 03 Mei 2013 - 15:15

Bonny En Annie:

hoi Gerda en Cor,
    Zo te lezen gaat het prima met jullie ,zo door gaan groet
    Bonny en Annie

• 03 Mei 2013 - 16:10

Mieke Rijnen:

Hoi Cor en Gerda,
    Heerlijk dat alles zo goed gaat. Zo'n avontuurtje door die beek had ik wel willen zien!!
    Zo te horen houdt het voetje van Gerda zich prima. Hier is het ook prachtig weer. Wij zijn in Hekendorp een weekje op"ons huis" aan het passen. heerlijk fietsen hier.
    Jongens, maak het goed verder en geniet!!
    Lieve groetjes,
    mieke

• 03 Mei 2013 - 17:10

Marianne:

Hallo Gerda en Cor, fijn dat het goed gaat. Ik zie jullie al "badderend" door die beek gaan.
    Jullie hebben toch wel foto's ( ha, ha, ) of was dat te riskant? Misschien gemaakt door de andere pelgrims. Volgens mij gaat het heeeel goed als jullie zelfs 30 km. op een dag lopen.
    Gezelligheid met de andere pelgrims, genieten maar!!!!
    Veel succes met het vervolg. Groetjes, Marianne

• 03 Mei 2013 - 18:32

Carlo/clazien:

Hallo Gerda en Cor
    Fijn te vernemen dat alles goed gaat en dat het gezellig is met de andere pelgrims
    Als jullie zelfs 30km lopen gaat het wel erg goed dus wensen we heel veel mooi. Weer en wandelplezier

Succes

Carlo/Clazien

• 03 Mei 2013 - 21:34

Henri En Jannie:

Hoi "waterratjes",

Leuk verhaal! Merida vonden wij een leuke stad - net klein Rome - veel toeristen en veel te zien. Echt de moeite waard. Caceres is ook zo'n mooie oude stad en veel terrasjes voor veel wijnplezier....
    veel plezier en blijf gezond.

Groeten,
    Henri en Jannie

• 04 Mei 2013 - 22:15

Petra En Wim Van Beers:

Goede avond Cor en Gerda,

Allereerst bedankt voor de verjaardagskaart voor Petra. Heel attent van jullie.
    Als we jullie verslagen lezen hebben we de indruk dat jullie bezig zijn aan een mooie en avontuurlijk reis.
    Wij volgen jullie via de Michelin-atlas van Spanje/Portugal.

We hopen voor jullie dat het goed loopweer blijft zodat je lekker van je tocht kunt genieten.

Groetjes,

Petra en wim

• 05 Mei 2013 - 10:36

Frans, Anita & Chris:

Lieve papa en mama,

Heerlijk dat het zo goed gaat!!! Geniet, maak mooie foto's en pas goed op elkaar.

Dikke knuffel van Chris (Spanje is saai, opa en oma moeten thuis komen) en van ons.

XXX

• 06 Mei 2013 - 09:49

Peter Maas:

Hoi Gerda en Cor.
    Fijn te horen dat het zo goed gaat met jullie.
    Ik ben op 23 april in Santiago aangekomen na 640 km vanaf Logroño.
    Het was weer een heerlijk avontuur met veel leuke ontmoetingen in de diverse herbergen.
    Ik mis het wel en moet gewoon thuis weer wennen.
    Nog veel heerlijke wandeldagen toegewenst.
    Groetjes ook van Myriam en BUEN CAMINO.
    Peter Maas

• 06 Mei 2013 - 11:57

Marjolijn:

Fijn dat het nog steeds goed gaat. Gerda geen last? Niet te warm is ook wel lekker lopen, maar een voorjaarszonnetje is toch wel fijner. Geniet er van en succes weer

• 08 Mei 2013 - 10:45

Gert En Marian:

Hoi Cor en Gerda

Wat heerlijk om een klei massage te krijgen onderweg,en nog wel gratis ook.
    Blijf genieten en tot mails.

Groetjes Gert en Marian

Cor en Gerda

"Wij" zijn Gerda(66) en Cor(68). In 2007 zijn we vanuit Nederland via België en Frankrijk naar Santiago de Compostella gewandeld. Van die wandeling hebben we tijdens onze reis een zg “blog” bij gehouden en afsluitend hebben we toen geschreven: “Plannen voor een volgende tocht zijn nog niet concreet, alhoewel, een deel van de Camino door Frankrijk (vanaf Le Puy en Velay) begint al weer vastere vormen aan te nemen” en iets verderop “we zouden het morgen zo weer doen.” Na deze prachtige tocht zijn er bij Gerda een aantal fysieke problemen opgetreden waardoor de plannen tijdelijk de ijskast in moesten. In 2012 hebben we een nieuwe tocht gepland en hebben we een deel van de Via Podiensis gelopen. Gestart in Le Puy en Velay en gelopen tot net voorbij Conques. Daar zijn we gestopt door een voetblessure. Voor 2013 hebben we besloten de Via de La Plata te lopen. Een oude pelgrimsroute van ca 1000 km. En nu is het dan bijna zover. Vanaf 23 april vertrekken we uit Sevilla en volgen in Spanje de beroemde Via de la Plata, de pelgrims route vanuit zuid-Spanje (Sevilla) via Salamanca naar Santiago de Compostela. Afsluitend willen we de laatste 100 km naar Kaap Finisterre ook nog wandelen maar daar gaan we niet het aloude pelgrimsgebruik (om al je kleren te verbranden) volgen. Vanuit Finsterre gaan we weer terug naar huis, hoe weten we nog niet precies.