Op de Extremeduro - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu Op de Extremeduro - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu

Op de Extremeduro

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor en Gerda

29 April 2013 | Spanje, Fuente de Cantos

We zijn nu zes dagen onderweg. Na vier dagen prachtig weer hebben we Andalusie verlaten en zijn we Extremaduro in gelopen. Dit is een gebied dat net zo groot is als Nederland maar met slechts 29 inwoners per / km2. De rest wordt opgevuld door de beroemde zwarte varkens en uitgestrekte natuurgebieden. het weer is direct veranderd, echt Extrameduro weer, koud, regen en harde wind tegen. Het is 's morgens 4 gr en dat loopt in de dag op tot 10 gr. we zijn toch echt in zuid Spanje. Wat zijn we blij met onze windjacks en poncho`s. We hebben nu zo'n 120 km gelopen en beginnen onze medepelgrims al goed te kennen, 2 meisjes uit Finland, een Duitse, twee franse echtparen en een paar mannen uit zuid -amerika (chili?) en natuurlijk de engelsen. Eens Schot loopt gelijk op met ons, heerlijke man met humor, een man uit Wales met een mini-vouwfiets die de eerste dag al in een kuil over de kop sloeg en een flinke blessure aan zijn kuit had, twee dagen later een voorband aan flarden en natuurlijk niet zo'n bandje te koop in de kleine dorpjes dus einde oefening en met de bus terug naar Sevilla. Een Londonaar liep in vier dagen z´n voeten vol grote blaren en moet een week rust nemen (was wel goed getraind zei hij?). Enfin, het is weer een gezellige groep, veel lachen en veel praten. Onderweg lopen we alleen, genieten van de bloemen, ruimte en rust.
Na de Extremadura melden we ons weer, tot nu toe gaat het prima en na morgen wordt het weer mooi weer.

• 29 April 2013 - 15:55

Martin, José En De Jongens:

Ja die pa en ma,

Klinkt weer goed hoor, al mag het weer natuurlijk nog wat verbeteren. Hier alles richting oranje extase. Gaan jullie morgen een rust dag houden om te kijken?

Groeten van ons!

• 29 April 2013 - 16:31

Mieke:

Hoi Cor en Gerda,
    Jammer dat het weer even niet mee doet. Dat komt zeker goed. Volgens mij kan het in Spanje nooit lang regenen.
    De rest klinkt prima. Hou dat maar vol zo.
    Wij gaan morgen van ons koningshuis genieten.
    Ben vanmorgen naar orthopeed geweest. Als het een beetje meezit loop ik met een nieuwe heup als jullie terug komen.

• 29 April 2013 - 17:51

Trees:

Hoy Cor en Gerda,
    Het klinkt allemaal veelbelovend, keigoed dat jullie al zo'n eind gelopen hebben.
    Ik heb vandaag 170 km gereden (was naar Deurne geweest) en ik was ook al moe ;-)
    Verder is het hier allemaal nog rustig hoop dat het morgen in Amsterdam ook rustig blijft.
    toy toy toy
    Trees

• 29 April 2013 - 18:09

Henny:

Dat klinkt allemaal veelbelovend. Toevallig zijn we op dit moment ook in spanje, in de buurt van alicante! Succes verder.

• 29 April 2013 - 19:19

Harriet De Bresser:

Hoi Gerda en Cor
    Dat weer had ik toch niet verwacht in zuid Spanje, maar jullie hebben je goed voorbereid.
    Het is erg leuk om jullie te volgen , en zal het zeker blijven doen
    . Heel veel wandelplezier.
    Groetjes Harriet.

• 29 April 2013 - 20:02

Carlo/clazien:

wat fijn dat alles zo goed gaat, ja je kunt er alleen maar blij van worden, mooi weer, bloemenvelden terrasje, glaasje wijn, koud biertje, maar nu is het eventjes een beetje koud, maar er komt zeker weer mooi weer aan. wij vinden het geweldig van jullie.
    inmiddels zitten er al weer een lekker aantal km op en het is leuk om gezellige mensen te ontmoeten tijdens zon wandeling .
    hier is alles in de ban van oranje, misschien gaan jullie het een beetje volgen?
    wij gaan er in iedergeval vroeg op uit en gaan genieten van het oranjefeest en nemen alvast een oranjebitter, proost!! en voor jullie heel veel wandelplezier!!!
    liefs
    carlo/clazien

• 30 April 2013 - 22:41

Jan En Olga:

Hoi Cor en Gerda,
    Wat leuk om jullie berichtjes weer te lezen. Fijn dat het tot nu toe goed gaat, rustig aan dan blijft het ook zo. Lekker weer zo te genieten, op de achtergrond genieten we met jullie mee.
    Hoop dag het weer snel verandert.
    Vandaag stond alles in het teken van de inhuldiging. Bijna de hele dag de TV aan, hét was een heel mooie dag. Iedereen vrolijk.
    De tuin is helemaal klaar en we zijn erg tevreden en vinden het erg mooi.
    Wandel met veel plezier en tot het volgende berichtje.
    Groetjes Jan en Olga

• 01 Mei 2013 - 20:19

Ferrie Moubis:

Hallo Cor en Gerda,
    Fijn om te zien dat jullie goed opschieten en ons tegemoet komen lopen. Wij zijn in Bordeaux en gaan morgen naar Burgos. Ook hier (en thuis!) was het maar matig weer dus troost je. Maar er komen nog zeker betere dagen. Ook wij kijken er naar uit om het Spaanse platteland te kunnen bewonderen. Maar met de auto gaat het toch niet zo goed als te voet. Wandel ze en tot schrijfs of hoors of ziens. Groeten van Ferrie en Bernadette

• 02 Mei 2013 - 11:20

T:

Dag Cor en Gerda,
    Goed jullie bericht te lezen. Heb de leden van de spinninggroep op de hoogte gesteld van jullie "adres" om de reis te kunnen volgen. Goed om te lezen dat de tocht voorspoedig gaat. Geniet van de tocht enne .......kom je ergens goed standvastig zonnig weer tegen blaas het dan met een flinke zucht (de conditie is immers goed) naar Nederland. Hier is het halen en brengen.
    Hartelijke groet,
    Thijs.

• 02 Mei 2013 - 11:20

Gerard:

Beste Cor en Gerda.

zo te lezen goed van start gegaan. ook al weer leuke mensen ontmoet. wij houden het vandaag bij tennissen en een palmpje daarna.

veel plezier

Gerard en Marion

• 02 Mei 2013 - 17:06

Gert En Marian:

Hoi Cor en Gerda.

Wij lezen het verslag weer met veel plezier en zijn ook heel blij dat het zo goed gaat.
    Geniet van alles wat je onderweg tegen komt.

Groetjes Gert en Marian.

Cor en Gerda

"Wij" zijn Gerda(66) en Cor(68). In 2007 zijn we vanuit Nederland via België en Frankrijk naar Santiago de Compostella gewandeld. Van die wandeling hebben we tijdens onze reis een zg “blog” bij gehouden en afsluitend hebben we toen geschreven: “Plannen voor een volgende tocht zijn nog niet concreet, alhoewel, een deel van de Camino door Frankrijk (vanaf Le Puy en Velay) begint al weer vastere vormen aan te nemen” en iets verderop “we zouden het morgen zo weer doen.” Na deze prachtige tocht zijn er bij Gerda een aantal fysieke problemen opgetreden waardoor de plannen tijdelijk de ijskast in moesten. In 2012 hebben we een nieuwe tocht gepland en hebben we een deel van de Via Podiensis gelopen. Gestart in Le Puy en Velay en gelopen tot net voorbij Conques. Daar zijn we gestopt door een voetblessure. Voor 2013 hebben we besloten de Via de La Plata te lopen. Een oude pelgrimsroute van ca 1000 km. En nu is het dan bijna zover. Vanaf 23 april vertrekken we uit Sevilla en volgen in Spanje de beroemde Via de la Plata, de pelgrims route vanuit zuid-Spanje (Sevilla) via Salamanca naar Santiago de Compostela. Afsluitend willen we de laatste 100 km naar Kaap Finisterre ook nog wandelen maar daar gaan we niet het aloude pelgrimsgebruik (om al je kleren te verbranden) volgen. Vanuit Finsterre gaan we weer terug naar huis, hoe weten we nog niet precies.