De eerste twee dagen. - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen. - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen.

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor en Gerda

25 April 2013 | Spanje, Sevilla

De reis naar Sevilla ging voorspoedig. het vliegtuis was helemaal vol en vloog met wind mee, dus lekker vroeg in Sevilla. Met de bus naar het centrum en verder lopend naar het Hostel. Daarna de stad in en op een terrasje heerlijk tapas gegeten met een glaasje wijn.
De volgende morgen een ontbijtje met koffie en tostada's en dan op weg met volle zon en een heerlijke temperatuur. Wandelend langs de rivier en velden vol met bloemen zijn we rustig naar de eerste koffiestop gelopen in Santiponche. Daar zagen we ook de eerste medepelgrims.Door naar Guillena waar we de laatste twee bedden in de Alberge hebben bemachtigd. Onderweg moest ik denken aan het liedje 'April in Portugal, een bloemenfestival' want ook hier in Andalusie bloeit alles volop.
's Avonds een pelgrimsmaaltijd en op tijd naar bed.
Vanmorgen ging de eerste pelgrim al om 5.45 op stap,nog volop donker en wij zijn om 7.30 vertrokken, eerst ontbijten met veel koffie en dan op stap voor de volgende 17,5 km. Weer door prachtige velden vol bloemen. Om 12.30 in de Albergue van Castilblanco de los Arroyos. Douchen, wassen en nu even internet. Onze medepelgrims zijn hoofdzakelijk Spanjaarden, een enkele Fransman en een handvol Engelsen.
Hierna gaan we een bar zoeken voor een ijskoud biertje......

• 25 April 2013 - 14:04

Stefan Verhagen :

Hoi Pelgrims ;)

heel veel succes en veel plezier.

groeten stefan verhagen (fysiotherapeut)

• 25 April 2013 - 14:23

Marianne Van Loom:

Hallo Cor en Gerda, wat een heerlijk begin van jullie reis. Geniet ervan!!✈

• 25 April 2013 - 14:28

Mieke:

Hallo Cor en Gerda,
    Wat een heerlijk begin van jullie reis. Zo in de zon door de velden met bloemen!! bevoorrecht zijn jullie. geniet er van! Gelukkig is het hier ook prachtig weer.
    Liefs,
    Mieke

• 25 April 2013 - 14:35

kfkfkfkfkfkfk

• 25 April 2013 - 15:38

Henny:

Super! Klinkt allemaal aanlokkelijk. Veel plezier.........

• 25 April 2013 - 16:21

Bonny En Annie:

Holla,Cor en Gerda
    Bon Camino
    Bonny en Annie

• 25 April 2013 - 19:26

Trees Corbey:

Hoy Cor en Gerda,
    Dat klinkt al heel erg goed heerlijk door de velden kuieren en inderdaad zal daar alles wel in bloei staan. Jullie hebben een goede tijd uitgekozen denk ik.
    Cor, onze invallers hebben het super gedaan 60% oeps dat compenseert die 37% en die andere 2 hadden we zelf goed gedaan. We gaan als 4e op vakantie super toch?
    Dat loopt morgen een heel stuk lichter denk ik hihi
    Hele goeie tocht zonder mankementen toy toy

• 25 April 2013 - 20:28

Frans, Anita & Chris:

Hoi papa en mama!!!

Dat klinkt heerlijk; energiek en ontspannen. Wij hopen dat het zo maar door mag gaan. Geniet en we kijken uit naar jullie volgende berichtje.

XXX

• 25 April 2013 - 21:56

Martin, José En De Jongens:

Ha die pa en ma. Klinkt weer heerlijk. Hopelijk blijven jullie zo genieten.

• 25 April 2013 - 23:14

Gina:

Oh jongens, wat ben ik blij om zulke heerlijke berichten te lezen. Ik vind jullie heel dapper.
    Houwen zo! Geniet!
    X Gina

• 26 April 2013 - 13:26

Jannie:

Dat klinkt goed! Mooi weer willen wij ook wel!

• 27 April 2013 - 12:13

Ton, Marianne :

Lezen is meegenieten! Fijn dat jullie de reis zo ontspannen zijn begonnen. Houden zo!

• 28 April 2013 - 11:45

Cisca En Wiel De Limburgers:

Wat heerlijk om jullie weer te volgen, geniet van de natuur om jullie heen.

• 29 April 2013 - 14:34

Chris Van Der Pas:

Hoi Cor en Gerda, klinkt allemaal goed, hou vol en veel succes

Cor en Gerda

"Wij" zijn Gerda(66) en Cor(68). In 2007 zijn we vanuit Nederland via België en Frankrijk naar Santiago de Compostella gewandeld. Van die wandeling hebben we tijdens onze reis een zg “blog” bij gehouden en afsluitend hebben we toen geschreven: “Plannen voor een volgende tocht zijn nog niet concreet, alhoewel, een deel van de Camino door Frankrijk (vanaf Le Puy en Velay) begint al weer vastere vormen aan te nemen” en iets verderop “we zouden het morgen zo weer doen.” Na deze prachtige tocht zijn er bij Gerda een aantal fysieke problemen opgetreden waardoor de plannen tijdelijk de ijskast in moesten. In 2012 hebben we een nieuwe tocht gepland en hebben we een deel van de Via Podiensis gelopen. Gestart in Le Puy en Velay en gelopen tot net voorbij Conques. Daar zijn we gestopt door een voetblessure. Voor 2013 hebben we besloten de Via de La Plata te lopen. Een oude pelgrimsroute van ca 1000 km. En nu is het dan bijna zover. Vanaf 23 april vertrekken we uit Sevilla en volgen in Spanje de beroemde Via de la Plata, de pelgrims route vanuit zuid-Spanje (Sevilla) via Salamanca naar Santiago de Compostela. Afsluitend willen we de laatste 100 km naar Kaap Finisterre ook nog wandelen maar daar gaan we niet het aloude pelgrimsgebruik (om al je kleren te verbranden) volgen. Vanuit Finsterre gaan we weer terug naar huis, hoe weten we nog niet precies.