We vertrekken vandaag - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu We vertrekken vandaag - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu

We vertrekken vandaag

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor en Gerda

23 April 2013 | Spanje, Sevilla

Vandaag vertrekken we naar Sevilla. Thuis is alles opgeruimd en opgeborgen en we hebben de lijst met "to do" dingen afgewerkt. De rugzaqkken staan gepakt klaar.
Afscheid genomen van kinderen, familie en vrienden en straks worden we naar het vliegveld gebracht door onze pelgrimsvrienden Ginie en Andre.
Vanavond zijn we in Sevilla, een slaapplaats is geboekt en morgen gaan we de eerste etappe lopen. De weersvoorspelling is goed, zon en ca 25 graden. We hebben er zin in.
Zodra we een internet cafe tegenkomen houden we jullie op de hoogte van de voortgang en de belevenissen op de Via de la Plata.

• 23 April 2013 - 11:09

Marjolijn:

Heel veel succes

• 23 April 2013 - 11:15

Karin Steenbergen:

Wij wensen jullie een heel voorspoedige reis toe met prachtige ervaringen, goed wandelweer en ditmaal GEEN tegenslag! Geniet van jullie korte verblijf in Sevilla en daarna van alle andere mooie dorpen, steden en de natuur op jullie pad over de Zilverroute op weg naar SdC! Lieve groet uit BE van Chris en Karin.

• 23 April 2013 - 11:23

Wim En Petra:

Dag Gerda en Cor,

Eindelijk weerop weg naar Santiago. Wij wensen jullie een hele mooie tocht en dat alles nu
    voorspoedig mag verlopen. Een hele goede reis en wij blijven jullie volgen.
    Lieve groetjes, Wim en Petra.

• 23 April 2013 - 13:09

Anita, Frans En Chris:

Lieve papa en mama,

Eindelijk is het dan zo ver, de dag waar jullie zo lang naar uit hebben gekeken. Wij wensen jullie een HELE goede reis en vooral ook heel veel plezier.

Pas goed op elkaar!

XXX

• 23 April 2013 - 15:08

Hallo Cor en Gerda,
    Goede reis naar Sevilla.
    Peter is op 21 maart vertrokken vanuit Logrono richting Compostella.
    Hij heeft het af en toe zwaar gehad, maar vanmiddag is hij aangekomen in
    Santiago. Voor hem een emotioneel moment dat hij het gehaald heeft.
    Ik neem aan dat jullie vanuiit Sevilla niet in één keer doorlopen naar Santiago.
    Heel veel wandelplezier, Myriam Vaz Dias (vrouw van Peter Maas).

• 23 April 2013 - 19:28

Gina De Weert:

Lieve Gerda en Cor,
    Deze keer gaat het hem worden, hoor! Jullie nemen nu een heel ander stuk van Spanje. Ik wens jullie alle plezier en alle succes dat jullie nodig hebben. Het weer hebben jullie ook al mee. Ik steek vanavond een flinke kaars voor jullie aan! Dat helpt!
    Lieve groet,
    Gina

Cor en Gerda

"Wij" zijn Gerda(66) en Cor(68). In 2007 zijn we vanuit Nederland via België en Frankrijk naar Santiago de Compostella gewandeld. Van die wandeling hebben we tijdens onze reis een zg “blog” bij gehouden en afsluitend hebben we toen geschreven: “Plannen voor een volgende tocht zijn nog niet concreet, alhoewel, een deel van de Camino door Frankrijk (vanaf Le Puy en Velay) begint al weer vastere vormen aan te nemen” en iets verderop “we zouden het morgen zo weer doen.” Na deze prachtige tocht zijn er bij Gerda een aantal fysieke problemen opgetreden waardoor de plannen tijdelijk de ijskast in moesten. In 2012 hebben we een nieuwe tocht gepland en hebben we een deel van de Via Podiensis gelopen. Gestart in Le Puy en Velay en gelopen tot net voorbij Conques. Daar zijn we gestopt door een voetblessure. Voor 2013 hebben we besloten de Via de La Plata te lopen. Een oude pelgrimsroute van ca 1000 km. En nu is het dan bijna zover. Vanaf 23 april vertrekken we uit Sevilla en volgen in Spanje de beroemde Via de la Plata, de pelgrims route vanuit zuid-Spanje (Sevilla) via Salamanca naar Santiago de Compostela. Afsluitend willen we de laatste 100 km naar Kaap Finisterre ook nog wandelen maar daar gaan we niet het aloude pelgrimsgebruik (om al je kleren te verbranden) volgen. Vanuit Finsterre gaan we weer terug naar huis, hoe weten we nog niet precies.