28 juni in Barcelos. - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu 28 juni in Barcelos. - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Cor en Gerda Reijne - WaarBenJij.nu

28 juni in Barcelos.

Door: Cor en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Cor en Gerda

28 Juni 2014 | Portugal, Barcelos

Het begon de eeste dag met "als gevolg van lucht-verkeersleiding-procedures hebben we ruim 3 uur vertraging! Dus in plaats van 15.00 hr pas om 20.00hr in Porto aangekomen. Met de Metro naar het centrum en verder lopend ons hostel gezocht en gevonden. Aardige mensen maar voor ons pech dat er een groot feest onder ons raam werd gegeven tot diep in de nacht.
De volgende dag eerst naar de kathedraal, we lopen tenslotte de Camino, waar precies een mis begon. Jammer voor de pastoor dat er niemand in de kerk was, hield hij de mis voor zichzelf.
We hebben het industriegebied van Porto met de Metro overgeslagen en zijn daarna gaan wandelen met heerlijk weer, maar wel steeds over de normale weg met "kopsteentjes" die eeuwen terug al zijn gelegd en niet meer onderhouden. De auto's racen langs je dus goed opletten en vooral achter elkaar lopen.De eerste dag tot Vairão waar een Monsterio tot pelgrimsherberg was omgedoopt. Net nieuw dus proberen. Was geen succes, oud, lawaaiig en korte bedden. Jammer.
Volgende dag eerst naar de bakker voor een heerlijk ontbijt van jus d'orange, koffie en tostadas en daarna tot Rates gelopen, weer over de steentjes weg.
Inmiddels al wel veel mensen ontmoet, uit Libanon ( heel gezin), Venezuela, USA, Duitsland en Brazilie.
vandaag gestart in de stromende regen, duurde tot ca 9. 30 hr daarna droog en rustig doorgelopen tot Barcelos (de stad van de haan, zie internet) daar werden we met vuurwerk binnen gehaald,want er is groot feest van de Bombeiros. We slapen hier in een herberg van de volksdansgroep, heel rustig met 20 bedden op de zaal waarvan tot nu toe 3 bezet.
Lopen gaat goed, zolang we maar rustig aan doen, geen blaren en geen noemenswaardige problemen. Zo halen we Santiago echt wel weer.

• 28 Juni 2014 - 17:03

Marianne:

Hallo ihr Zwei,

im Geist gehe ich mit euch mit u. Wolfgang sicher auch. Er ist noch in La Faba.
    Ich wünsche euch keinen Regen mehr, oder so, wie ihr heute berichtet, dass der Regen nach 2 -3 Std. aufhört.
    Alles Liebe und Guite,
    Marianne

• 28 Juni 2014 - 17:21

Harriet:

Je ziet maar weer, heb je alles goed geregeld, wordt er gestaakt.
    Maar ja, jullie zijn weer gestart, en zoals je zelf zegt, gewoon rustig aan. Je geniet dan nog meer.
    Heel veel wandelplezier, we blijven jullie volgen
    Peter en Harriet

• 28 Juni 2014 - 17:58

Mieke Rijnen:

Hallo Cor en Gerda,
    Al weer een paar hindernissen genomen lees ik. Maar daar kunnen jullie wel tegen. Op ons vakantieadres, nu nog in de zon, volg ik jullie. Ben al weer benieuwd naar het volgende verslag!,
    Maak het goed, geniet en tot schrijfs,
    Mieke

• 28 Juni 2014 - 18:59

Anita:

Hoi papa en mama,

Het begin is weer genomen! Verrassingen blijft de Camino altijd houden, vaak leuk en soms iets minder maar een privé mis als begin is toch zeker niet slecht: de zegen speciaal voor jullie. Dat jullie er onderweg maar veel profijt van mogen hebben!

Veel succes en vooral ook weer veel plezier.

Liefs, Anita Frans en Chris.

• 28 Juni 2014 - 19:26

André En Ginie:

Zo zie je maar weer niet alles is te plannen.
    Geniet van al het mooie wat jullie tegen komen. We hopen voor jullie dat de regen weg blijft en er veel zon komt.

groetjes, André en Ginie.

• 28 Juni 2014 - 20:27

Gert En Marian:

Hallo Cor en Gerda

Vanuit Alkmaar volgen wij jullie,wij hopen dat jullie weer heel veel leuke momenten meemaken.
    En heel veel genieten,maar jullie kenende gaat dit wel lukken.

Groetjes Gert enMarian.

• 28 Juni 2014 - 21:00

Gina:

Zit me rot te duimen voor mooi weer. Een moeizaam begin wordt héél vaak een prima vervolg!!
    Ik heb alle vertrouwen in jullie! Heel veel liefs, Gina

• 28 Juni 2014 - 22:27

Marianne:

Hallo Cor en Gerda,
    Fijn te lezen dat het wandelen goed gaat. Na een prive-dienst in de kathedraal zullen de weergoden jullie vast goed gezind zijn.
    Het gaat jullie goed en geniet van alles wat jullie weer te zien krijgen, en de mensen die jullie ontmoeten. Hangt het gelukshaantje uit Barcelos ook aan de rugzak???
    Prachtig stadje. Wij zijn er ook geweest.
    Geniet er van en tot het volgend verslag.
    Groetjes Cees en Marianne van Loon

• 29 Juni 2014 - 10:42

Marjolijn Ooms:

Hoi Cor en Gerda

Fijn dat het goed gaat. Die paar tegenslagen zijn alleen van technische aard en wel vervelend, maar zullen het lopen niet echt beinvloeden. Veel succes en hopelijk mooi weer

Groetjes

Marjolijn

• 29 Juni 2014 - 11:27

Wim En Petra:

Hoi Gerda en Cor,

Alle begin is moeilijk wordt wel eens gezegd. Maar voor zulke oude? rotten .....
    Geniet van alle mooie dingen om je heen dan zijn de minder gezellige dingen zo vergeten.
    Iedere dag kijken wij extra goed naar de weersverwachtingen in Portugal.
    Als dat mee zit heb je al veel gewonnen.
    Wij blijven jullie volgen.
    Lieve groet en tot het volgende verslag.
    Wim en Petra.

• 30 Juni 2014 - 15:06

Gre Starreveld:

leuk even wat van jullie te horen. Pas goed op, dat er geen ongelukken gebeuren.
    liefs Jaap en Gre.

• 04 Juli 2014 - 12:55

Astrid:

Hoi Gerda en Cor

staking is overmacht gewoon doorgaan dat doen jullie ook.
    wij wensen jullie een mooie tocht toe, met heerlijk weer.
    avontuurlijk hoor!

Cor en Gerda

"Wij" zijn Gerda(66) en Cor(68). In 2007 zijn we vanuit Nederland via België en Frankrijk naar Santiago de Compostella gewandeld. Van die wandeling hebben we tijdens onze reis een zg “blog” bij gehouden en afsluitend hebben we toen geschreven: “Plannen voor een volgende tocht zijn nog niet concreet, alhoewel, een deel van de Camino door Frankrijk (vanaf Le Puy en Velay) begint al weer vastere vormen aan te nemen” en iets verderop “we zouden het morgen zo weer doen.” Na deze prachtige tocht zijn er bij Gerda een aantal fysieke problemen opgetreden waardoor de plannen tijdelijk de ijskast in moesten. In 2012 hebben we een nieuwe tocht gepland en hebben we een deel van de Via Podiensis gelopen. Gestart in Le Puy en Velay en gelopen tot net voorbij Conques. Daar zijn we gestopt door een voetblessure. Voor 2013 hebben we besloten de Via de La Plata te lopen. Een oude pelgrimsroute van ca 1000 km. En nu is het dan bijna zover. Vanaf 23 april vertrekken we uit Sevilla en volgen in Spanje de beroemde Via de la Plata, de pelgrims route vanuit zuid-Spanje (Sevilla) via Salamanca naar Santiago de Compostela. Afsluitend willen we de laatste 100 km naar Kaap Finisterre ook nog wandelen maar daar gaan we niet het aloude pelgrimsgebruik (om al je kleren te verbranden) volgen. Vanuit Finsterre gaan we weer terug naar huis, hoe weten we nog niet precies.